Ny investeringsdirektør i PenSam

07-08-2017

PenSam har ansat Claus Jørgensen som ny chef for investeringsområdet i PenSam. ​

49-årige Claus Jørgensen kommer fra en stilling som underdirektør i investeringsafdelingen i PKA, hvor han blandt andet har bidraget til udviklingen af det samlede investeringsområde.

"Jeg er glad for, at Claus Jørgensen har sagt ja til at stå i spidsen for PenSam's investeringsafdeling. Han er yderst kompetent. Claus har solid forretnings- og ledelsesmæssig erfaring og har opnået flotte resultater i sin tid i PKA. Claus vil især have fokus på at skabe det højest mulige afkast indenfor rammerne af en tydelig risikohåndtering til glæde for vores 400.000 pensionskunder”, siger Torsten Fels, adm. dir. PenSam.

Claus Jørgensen skal konsolidere PenSam's stærke investeringsposition.

"Jeg glæder mig til at være en del af en udviklingsorienteret organisation med dygtige medarbejdere og en klar strategi med et stærkt fokus på at opnå gode afkast”, siger Claus Jørgensen og fortsætter:

”Min opgave er at fortsætte de gode takter på investeringsområdet. Det er et stort ansvar, som jeg ser frem til at løfte”.

Privat er Claus Jørgensen gift og har tre børn i alderen 14-20 år.

Claus starter i PenSam den 1. oktober 2017.

Redigeret af Seniorøkonom Søren Dijohn