Swipp lukker

Swipp lukker den 28. februar 2017. Swipp kan dog bruges på samme måde, som du er vant til indtil denne dato.

Når vi ved mere om vores alternativ til Swipp, vil du kunne finde information her på vores hjemmeside.

 

Hvad kan jeg Swippe?

​Du kan swippe beløb for op til 50.000 kr. på din mobil uden at skulle have NemID-nøglekortet frem. Du får en kvittering og kan med en hurtig sms fortælle modtageren, at pengene er på vej. På samme måde, som du kan modtage beløb for op til 50.000 kr. fra andre Swipp-brugere.

Du taster modtagerens mobilnummer eller vælger en modtager fra din mobiltelefons kontakter, taster beløbet og trykker "Bekræft". Ingen kontonumre, ingen NemID-nøgle.

Du taster modtagerens mobilnummer eller vælger én fra din mobiltelefons kontakter, taster beløbet og trykker "Bekræft". Ingen kontonumre, ingen NemID-nøgle.

Du kan Swippe op til 50.000 kr. om dagen og ikke mere end du har på din konto. Du kan se Swipp som en post på din konto og nemt holde øje med dit forbrug.
 
Har du brug for at overføre større beløb end det daglige maksimum, må du have nøglekortet frem og lave en almindelig overførsel i din netbank eller mobilbank.

Gode råd om Swipp

​Swipp er en nem måde at overføre penge på til familie, venner eller andre modtager, du skal betale til. Swipp er nemt, hurtigt og sikkert. Du kan dog selv være med til at skabe endnu større sikkerhed – hvis du følger disse gode råd.

  • Læs altid Brugerregler for Swipp,inden du i gang med at lave din første betaling. Skulle du senere være i tvivl, kan du altid finde brugerreglerne på vores hjemmeside
  • Husk, at din Swippkode er personlig og må ikke videregives
  • Brug din sunde fornuft og påpasselighed når du foretager en Swipp-betaling
  • Opfat din mobiltelefon som pengebeløb. Opbevar den sikkert ude og hjemme. Husk, at holde den under opsyn, som du passer på din pengepung
  • Hav altid en adgangskode til din mobiltelefon med en kode, hvis telefonen giver mulighed for det - og oplys aldrig koden til andre
  • HUSK, at Swipp-overførsler/-betalinger er uigenkaldelige – har du sendt pengene, kan du ikke kalde overførslen/betalingen tilbage
  • Hold styr på, hvem du har sendt penge til. Gem meddelelser om Swipp på din mobiltelefon, indtil du har haft lejlighed til at tjekke posteringer i din Netbank/Mobilbank, på dit kontoudtog eller App’ens aktivitetsliste, og tjek posteringerne løbende
  • Kontroller med jævne mellemrum, at du ikke har mistet din mobiltelefon eller mobiltelefonens SIM-kort
  • Få kun overførsler fra personer du kender/ønsker at modtage penge fra. Får du overførsler fra andre, du ikke ønsker at modtage penge fra, skal du rette henvendelse til banken hurtigst muligt efter, du har konstateret den uønskede overførsel
  • Giv straks besked til PenSam Bank, hvis din mobiltelefon forsvinder eller bliver stjålet, så din Swipp-aftale kan blive spærret. Også hvis du har mistanke om, at andre anvender din telefon uretmæssigt
  • Overfør kun penge til personer du kender, eller som har meningsfulde ’Kaldenavne’ i forhold til de oplysninger, du har om modtageren. Det samme gælder for betalinger med Swipp til erhvervsdrivende

Sådan swipper du

  1. Åbn Swipp App 
  2. Log på med din 4 cifrede kode (den du selv har valgt ved tilmelding til Swipp)
  3. Indtast mobilnummer på den, du ønsker at overføre til
  4. Indtast beløb (maksimalt op til 50.000 kr.)
  5. Bekræft, at du vil gennemføre overførslen (dit Swipp)

Modtageren vil herefter få en bekræftelse på, at der er sendt et beløb. Du vil med det samme kunne se din Swipp-betaling på aktivitetslisten i din App eller på din kontooversigt.

Når andre vil Swippe til dig, vil de skulle foretage samme metode via deres mobiltelefon.

Generelle spørgsmål og svar

Du kan finde generelle spørsmål og svar på Swipp her.