I 2025-undersøgelsen rykker PenSam to pladser frem og er dermed det pensionsselskab, der forbedrer sig mest i år, og det er vel at mærke i en tid med generel tilbagegang i tilfredsheden med branchen. Det gør PenSam til årets højdespringer.
EPSI Rating er en uafhængig analysevirksomhed, der årligt undersøger kundetilfredshed og loyalitet på tværs af en række brancher i Europa. Målingen bygger på omfattende interviews med pensionskunder og giver et unikt indblik i, hvordan selskaberne præsterer set fra medlemmets perspektiv.
Stærke resultater og tydelige forbedringer
Hos PenSam ser vi fremgangen som en tydelig anerkendelse af det arbejde, vi har lagt i at styrke vores tilbud og relationen til medlemmerne.
”Jeg er utrolig stolt af at se, at medlemmerne kvitterer for vores målrettede arbejde med at skabe et stærkt PenSam. Vi ligger helt i top, når det gælder investeringsafkastet over årene, og vi har effektiviseret, så administrationsomkostningerne er halveret og nu blandt de laveste i branchen. Samtidig har vi gjort et markant løft i den proaktive medlemskommunikation, hvor det enkelte medlem oplever en mere nærværende, målrettet og let tilgængelig kommunikation fra os. EPSI’s nye måling viser, at vores medlemmer kvitterer herfor,” siger Torsten Fels, adm. direktør i PenSam.
Et fælles resultat skabt af fælles indsats
Fremgangen er ikke sket ved tilfældigheder, men er resultatet af et stærkt og fælles fokus på at levere værdi til medlemmerne – både i form af gode afkast, lave omkostninger og effektiv og relevant kommunikation.
”Jeg er meget tilfreds med, at vi får den største fremgang blandt alle selskaberne. Det er et resultat af et langsigtet arbejde og en samlet indsats fra hele PenSam. Jeg vil gerne sige en stor tak til alle medarbejdere – jeres engagement og professionalisme er med til at sikre, at vores medlemmer oplever os som relevante og tilgængelige. Det er jeres gode arbejde, der gør en forskel,” slutter Torsten Fels.