Bekæmpelse af hvidvask og indhentning af ID

I PenSam Bank har bekæmpelse af økonomisk kriminalitet og terrorfinansering en høj prioritet i vores daglige arbejde. Det kan du også mærke som kunde, bl.a. når vi beder om ID fra dig.

Vores job som bank er at kunne dokumentere overfor myndighederne, at vi ved hvem vores kunder er, og at vi forstår, hvordan du som kunde bruger vores bank. Hvis vi identificerer atypiske og mistænkelige forhold, er vi forpligtet til at indberette dette til Sekretariatet for Økonomisk og International Kriminalitet (SØIK). 

Hvad skal vi vide om dig som kunde ? 

 

Først og fremmest har vi som banke pligt til at dokumentere vores kunders identitet, det gør vi ved at få en kopi af dit pas eller kørekort og sundhedskortet. Har vi ikke allerede kopier af dit ID, skal du forvente at banken kontakter dig. Hvis dit statsborgerskab ikke fremgår af vores oplysninger om dig, spørger vi også om det. 

Hvad betyder indhentning af legitimation for dig ?

 

Det betyder ikke det store for de fleste af vores kunder. I de fleste tilfælde har vi allerede de nødvendige oplysninger. Mangler vi oplysninger eller kopi af ID, vil banken kontakte dig. Du skal også forvente, at du vil blive kontaktet flere gange i løbet af din tid som kunde i PenSam Bank. Det skyldes, at vi er forpligtet til at opdatere vores oplysninger om vores kunder med jævne mellemrum. 

Har du flere spørgsmål til bekæmpelse af hvidvask eller bankens indhentning af ID, så kan du måske finde svaret nedenfor. 

 
 

Spørgsmål og svar

Har du flere spørgsmål ?

Kontakt os på 44 39 39 44