PenSam Logo

Søren og Michella sparer 4.000 kr. hver måned ved at omlægge boliglån hos PenSam Bank

En børnefamilie på Sydfyn havde brug for mere luft i økonomien og undersøgte forskellige bankers tilbud. I dag er de kunder hos PenSam Bank og har flere tusinde kroner mere til rådighed hver måned.

Del:Print:
Søren og Michella fik styr på økonomien, da de skiftede til PenSam Bank, og har nu mange flere penge mellem hænderne hver måned.

Af Charlotte Holst

Det kan godt betale sig, at tjekke forskellige bankers tilbud, hvis man synes, økonomien er for stram. Det kan Søren Christian Søndergaard og Michella Rosa Søndergaard skrive under på.

Med udgifter til villa, to biler, to børn og en hund var der nemlig ikke mange kroner at jonglere rundt med for parret, der bor i Brobyværk på Sydfyn. 

De undersøgte derfor mulighederne for at finde en anden bank end deres lokale, som de syntes var dyr, og som også lukkede den filial, der lå tæt på dem.

 Ønsket var klart: Mere luft i økonomien.

- Vi havde forskellige lån til biler og hus og et dyrt forbrugslån. Så vores ønske var at få nogle flere penge til rådighed hver måned, fortæller Søren, der arbejder som møbelsælger i Odense. Michella er ved at uddanne sig til social- og sundhedsassistent og er medlem af FOA.

I gode hænder

Efter at have tastet deres oplysninger ind på en portal, der sammenligner bankers ydelser, blev de ringet op af en bankrådgiver hos PenSam Bank, Mette Hegner.

Det var en god oplevelse.

- Hun var imødekommende og forklarede tingene på en måde, som jeg kunne forstå. Der var rigtig god kemi fra starten. Mette var både sød at tale med og professionel, så vi følte, at vi var i gode hænder, siger Søren.

- For os er en god dialog og tryghed ved dem, der varetager vores penge, meget vigtigt, tilføjer Michella

Kemien var ikke bare god. Parret fik også deres ønske opfyldt.

- Vores realkreditlån blev omlagt til et fastforrentet lån til 0,5 procent i rente. Huset skulle vurderes, og det var steget i værdi, så den friværdi kunne bruges til at nedbringe gælden på hus og billån og indfri vores forbrugslån, fortæller Søren.

- Mette sørgede for, at vi fik ryddet op i økonomien. Så nu har vi 4.000 kroner mere til os selv hver måned, det giver langt større frihed, siger Søren.

Dejlige ferier venter

Michella og Søren synes, de har vundet både økonomisk og menneskeligt. For selvom PenSam ikke har en fysisk afdeling, savner de ikke at kunne gå hen i en filial.

- At finde tid til at køre en tur til banken for at skrive under på papirer sammen, var svært for os, der arbejder på forskellige tidspunkter. Vi kan godt lide personlig kontakt, men den føler vi også, vi har med Mette. Hun forklarer tingene meget bedre, end de gjorde i vores gamle bank, siger Søren.

PenSam Bank er skam også blevet anbefalet af Søren til hans svigerforældre, der sidenhen er blevet meget tilfredse kunder i banken.

Parret glæder sig til at mærke den økonomiske frihed.

- Det er jo ikke fordi, vi har manglet noget - og slet ikke børnene. Men vi glæder os til at kunne sætte til side til uforudsete udgifter og kunne komme på nogle dejlige ferier sammen, når vi må rejse igen, siger Michella.

 

 

Om PenSam Bank

  • Pensam Bank har fokus på personlig rådgivning og tryghed
  • Som kunde får man - som udgangspunkt - altid samme rådgiver at tale med
  • PenSam Bank tager udgangspunkt i den enkelte kundes behov for rådighedsbeløb 
  • Som FOA medlem får man fordele i PenSam Bank
 

Tag en snak med os eller bliv ringet op

Ring til os på 44 39 39 44

Bliv ringet op
Mette