PenSam Logo

Morten skiftede til PenSam Bank: "Jeg føler mig altid taget godt imod, når jeg ringer"

Morten Duevang Rasmussen følte sig usynlig som bankkunde og valgte at skifte til PenSam Bank. I dag er han så tilfreds, at han ihærdigt anbefaler andre at gøre det samme.

Del:Print:
Dette er Morten
41-årige Morten Duevang Rasmussen tog et - for ham - stort skridt og skiftede bank. Det har han ikke fortrudt, og i dag anbefaler han venner og bekendte også at skifte til PenSam Bank. (Foto: Charlotte Holst)

Af Charlotte Holst

Det er ikke en hverdagsbegivenhed at skifte bank og slet ikke for 41-årige Morten Duevang Rasmussen. Han er ikke typen, der shopper banker, forsikringsselskaber og den slags, men er en trofast og loyal bankkunde. Hvis han altså ellers er tilfreds. Men for nogle år siden begyndte det at halte med netop det. Han og familiens gamle bank - den daværende DiBa Bank - var blevet overtaget af en storbank, og kundeservicen skrantede gevaldigt, syntes Morten. 

"Det blev sådan noget stordrift. Meget upersonligt. Jeg kunne hænge i evigheder i en telefonkø, før jeg kom igennem til en rådgiver. Det virkede også lidt som om, personalet var overbebyrdet. De var til møder konstant og havde aldrig tid, siger han." 

Skepsis over bankskifte

Morten Duevang Rasmussen arbejder som brandmand i Hovedstadens Beredskab. Han bor i en villa i Køge med sin kone og tre børn, og familien har huslån. Lige efter DiBa Bank blev opkøbt, fik Morten et tilbud fra PenSam Bank. Dengang valgte familien dog at give den nye storbank en chance. 

"Vi er som udgangspunkt tro mod det, vi har, og bliver som kunder, så længe det kører", siger han.

Men det kørte netop ikke, og Morten fik nok af at “føle sig usynlig som bankkunde,” som han siger. Så familien tog skridtet og skiftede til PenSam Bank, dog ikke uden forbehold.

"Jeg var lidt skeptisk over det her med, at PenSam ikke har fysiske afdelinger, men at alt skal foregå over telefon og mail. Det var jo netop den personlige kontakt, jeg savnede. Det at blive genkendt og ikke skulle starte forfra med en ny kunderådgiver, hver gang man kontakter sin bank."

Kendt af kunderådgiver

Mortens skepsis blev dog hurtigt manet i jorden. Familien fik tilknyttet en fast kunderådgiver hos PenSam, og i dag har han fået den personlige service, han savnede.

"Vores kunderådgiver - Dorthe - er altid nem at fange. Jeg føler mig altid taget godt imod, når jeg ringer. Hun genkender mig, og hun kender vores økonomiske situation. Det betyder meget. Og så kan man jo faktisk godt booke et personligt møde hos PenSam i Farum, hvis man har behovet. Det har vi bare ikke haft, for kontakten føles personlig, selvom vi ikke mødes fysisk", siger Morten. 

Sidste år lagde familien lån om, og det gik glat.

"Vi skulle have et lille tillægslån, fordi vi skulle have ny bil. Kommunikationen kørte fint, de virker generelt meget kompetente i banken."

Også vennerne skifter

Den positive oplevelse med at skifte bank har sågar fået Morten Duevang Rasmussen til at anbefale PenSam Bank til venner og kolleger. 

"Jeg synes da lige så godt, de også kan få glæde af et bankskifte. En af mine bekendte havde et forbrugslån, og der var PenSam rigtig gode til at samle alle lån til ét, så nu sparer han flere tusinde kroner om måneden." 

Selv glæder Morten sig også over, at han ikke længere føler sig flået som bankkunde.

"Tidligere, når jeg fik udskriften over omkostninger og gebyrer hos min gamle bank, tænkte jeg: Hold da kæft skal vi også betale for det? Hos PenSam er gebyrerne lig nul, måske fordi de ikke skal udbetale milliardoverskud til storaktionærer, som de store banker gør. De forsøger heller ikke at prakke mig alt muligt på. I det hele taget virker det som om, der er en mere solidarisk tilgang. Det kan jeg rigtig godt lide."

 

 

Tag en snak med os eller bliv ringet op

Ring til os på 44 39 39 44

Bliv ringet op
Mette