Brug af betalingskort før, under og efter rejsen

Her kan du finde nogle gode råd om, hvordan du undgår at komme i betalingsproblemer før, under og efter rejsen. Har du et PenSam Mastercard med rejseforsikring, skal du samtidig være opmærksom på, hvorledes du er dækket i forhold til specifikke Corona restriktioner. 

  • Det er altid en god idé at have to internationale kort med på ferien. Eksempelvis et Visa Dankort og et Mastercard. På den måde sikrer du, at du altid kan betale, såfremt beløbsgrænsen på det ene kort er overskredet.
  • Husk at åbne Geografisk sikkerhed på dit Mastercard i Netbanken/Mobilbanken inden din rejse og kontroller at geografisk sikkerhed er aktiveret til netop det land/område, som du rejser til.
  • Opbevar dine kort adskilt. Så undgår du at miste dine kort på en gang, hvis uheldet er ude.
  • Mister du dit kort, skal du straks spærre det i Mobilbanken eller ringe til PenSam Bank på 44 39 39 44. Du kan også ringe til Nets på 44 89 29 29 ved spærring af Visa Dankort og på 44 89 27 50 ved spærring af Mastercard.
  • Beskyt din PIN-kode og slip aldrig dit kort af syne. Gå med ud i baglokalet, hvis tjeneren lige skal finde en terminal.
  • Betal altid i lokal valuta, så du undgår at betale en ekstra høj valutakurs.

  • Følg dit forbrug i Mobilbanken, så du ved, at der ikke umiddelbart er svindel med dit kort.
  • Gem dine kvitteringer, så du kan kontrollere beløbene på din konto, når du kommer hjem
  • Få et overblik over, hvad pengene er brugt til, når ferien er slut. Det er altid en god idé. 
  • Har du et PenSam Mastercard med rejseforsikring, anbefaler vi, at du læser nærmere om regler for bestilling af rejse og afbestilling m.m. i forbindelse med diverse forsikringsdækninger før, under og efter rejsen. Læs nærmere nedenfor. 
Rejseforsikring og dækninger

Vil du høre mere om kort

Ring til os på 44 39 39 44

Bliv ringet op