PenSam Logo

Just fik en kold skulder af de store banker - nu er han kunde hos PenSam Bank

Just Kielberg blev blankt afvist af flere store banker, da han ville låne et mindre beløb til en andelslejlighed. I dag er han kunde hos PenSam Bank, der lægger vægt på at lytte til den enkelte.

Del:Print:
Dette er Just
Just Kielberg i andelsforeningens gård, da han blev kunde i PenSam Bank efter at have fået nej til boliglån fra de store banker.
Tekst og foto: Charlotte Holst
 

Rådgiveren slog andelsforeningen op på computeren, og et rødt advarselsflag blinkede. Derfor var det farvel og tak til Just Kielberg, inden han overhovedet kunne nå at sige “boliglån.” 

Stort set sådan oplevede den 38-årige redder og paramediciner den behandling, han fik af flere store banker, da han havde brug for at låne 200.000 kroner til en større lejlighed i den andelsforening, han bor i sammen med sin kæreste og et år gamle tvillingepiger. Det var blevet nødvendigt med nogle flere kvadratmeter, og Just Kielberg havde blot brug for et mindre lån.

“Jeg prøvede hos flere af de store banker, men nåede altså dårligt at gå i dialog med dem, før de afviste mig. Når jeg fortalte, hvilken andelsforening det handlede om, var der bare lukket.”


Bankerne lyttede ikke

Den andelsforening, Just Kielberg og hans familie bor i, ligger på Ryesgade på Østerbro tæt ved Søerne. Ejendommen blev omdannet til andelsforening i 2007. Det var omtrent her, finanskrisen begyndte at buldre, og økonomien i foreningen er ikke den sundeste. Men bankerne kunne godt have lyttet, før de vendte ryggen til ham, mener Just Kielberg.

“Jeg skylder ingen penge væk og har også lidt på kistebunden, så jeg blev overrasket over den behandling. Det var 200.000 kroner, det drejede sig om” siger Just Kielberg, der har fast indtægt fra sit fuldtidsjob som redder i Hovedstadens Beredskab.


Respekt for den enkelte

Efter flere afvisninger besluttede Just Kielberg at kontakte PenSam Bank.

Just Kielberg fik en snak med en af PenSam Banks rådgivere, der også spurgte kritisk ind til andelsforeningens økonomi.

“Han skulle lige vende den i baglandet og se nøjere på tallene, men han tog da min sag alvorligt. Der blev taget udgangspunkt i mig og ikke i et rødt advarselsflag.”


Nemt bankskifte

Alt med flytning af konti til PenSam Bank er gået let, fortæller Just Kielberg, der har følt sig godt behandlet.

“Jeg har tidligere været kunde i en større bank og blev kastet rundt. Den personlige relation er vigtig for mig, og jeg har indtryk af, at det prioriteres i PenSam Bank. Selvom der ikke er filialer, virker det let at få fat på sin egen rådgiver.”

Han glæder sig nu til de 85 kvadratmeter, der venter i den nye lejlighed, hvor der bliver plads til hele familien.

Tag en snak med os eller bliv ringet op

Ring til os på 44 39 39 44

Bliv ringet op
Mette