Når det er din tur til at få MitID, modtager du en besked fra banken. Beskeden får du enten via din Net-/Mobilbank eller i Digital Post - og ingen andre steder. Du skal være logget ind på din Net-/Mobilbank for at kunne se beskeden. Når det bliver din tur, skal du igennem en flertrinet selvbetjeningsproces. Det skyldes blandt andet, at det skal være helt sikkert, at der ikke er andre, der udgiver sig for at være dig. Når du har modtaget beskeden, har du 30 dage til at få MitID. Får du brug for hjælp skal du kontakte PenSam Bank.
Er du i tvivl om, hvorvidt det er din tur til at få MitID, så gå i din Net-/Mobilbank. Her får du at vide, hvornår det er din tur til at få MitID, eller hvor langt du er i at færdiggøre processen.
De første brugere fik MitID i oktober 2021. Der er mange, der skal have MitID, og derfor kan det godt tage lidt tid, før det bliver din tur.
Nogle slutbrugere mangler at få opdateret deres ID-oplysninger (det der også kaldes identitetssikring), inden der gives adgang til at kunne få MitID. Hvis du er en af disse slutbrugere, vil du få besked om at opdatere dine oplysninger via en af følgende muligheder:
1. MitID app
2. NemID nøgleapp
3. ID app
4. Fysisk fremmøde i borgerservice fra 2022. Du skal eksempelvis møde op på Borgerservice, hvis du ikke anvender NemID i dag. Ved fremmøde på borgerservice skal du huske at medbringe dit Pas. Kørekort app eller andre app enheder, kan ikke anvendes som dokumentation.