PenSam Logo

“Hos PenSam Bank er der ingen dumme spørgsmål”

Linda er en af PenSam Banks erfarne rådgivere. Hun hjælper dagligt kunder med at skræddersy boliglån, der passer til lige præcis dem. Én ting er særligt vigtigt: Kunden skal føle sig tryg.

Del:Print:
Linda har arbejdet som rådgiver i PenSam Bank gennem 16 år og føler, hun går godt i spænd med kunderne: De er så søde, åbne og ligetil. Det er dejligt at tale med den slags mennesker, siger hun.

For 16 år siden kom Lindas mand ind med et stillingsopslag til hende. Lindas mand opfordrede hende til at søge et nyt job hos PenSam Bank. Hun søgte- og fik jobbet.

- Der er tæt kundekontakt, stor imødekommenhed og forståelse for den enkelte kundes situation. PenSam Bank tager mere hånd om kunderne, end man gør mange andre steder. Det kan jeg godt lide, så jobbet passede godt til mig.

Aldrig dumt at spørge

Siden har Linda Ramtung hjulpet PenSam kunder med køb af ejer- eller andelsbolig, og der er én ting, hun og hendes kolleger i banken altid gør en dyd ud af:

- Kunderne skal føle sig trygge. Det er så vigtigt at signalere, at det aldrig er dumt at spørge, og forstår man det ikke, så er det mig som rådgiver, der har fejlet. Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dårlige forklaringer, fastslår Linda.

Tryghed opnår man også ved at give kunderne deres egen personlige rådgiver. Noget PenSam altid bestræber sig på.

- Jeg kan selvfølgelig blive syg eller være på ferie, men så har jeg en fast makker, der tager over. Jeg sætter virkelig pris på selv at kunne følge kunderne til dørs, og det ved vi, at kunderne også gør, siger Linda.

Kunder er forskellige

Når kunder henvender sig til PenSam Bank med en boligdrøm, spørger de ofte: “Hvad kan jeg købe for?” For at kunne vurdere det skal Linda have detaljeret indblik i deres økonomi og “en del materiale,” som hun siger.  Det kan være årsopgørelser, lønsedler, forbrugsudgifter og så videre.

- Kunderne synes nogle gange, det er meget, og jeg kan kun give dem ret. Men vi er underlagt nogle lovkrav, så derfor er det vigtigt og ikke anderledes hos PenSam Bank til sammenligning med andre banker, siger Linda.

Processen kører heldigvis oftest helt smidigt, og Linda kan herefter fokusere på at finde det helt rigtige lån til lige præcis den kunde.

- Man skal ikke bare tage det smarte lån, kollegaen eller naboen har, men vælge den lånetype, der passer til ens økonomi og personlighed. Nogle er lykkelige for et fastforrentet lån, mens andre kaster sig ud i en variabel rente. Det kommer an på, hvem man er.

Gode penge

Boligøkonomi kan være svært at forstå og Linda kan tydeligt høre, hvis kunderne lukker af.

- Svarer de bare: “Nå” og “ja,” er det ofte, fordi de er stået af. Så siger jeg: “Det er helt fair, du ikke er helt med, for det er kompliceret." Nu forklarer jeg det lige på en anden måde. Det er vigtigt, du forstår det, for det er dine penge og din økonomi.”

For Linda er det en god dag, når hun har været med til at opfylde en boligdrøm, og hun glæder sig over at kunne tilbyde kunder, der er FOA-medlemmer, flere fordele. For eksempel KundeKroner hvor man får 2.000 kroner retur for hver lånt million hos Totalkredit, hvert år, og FOA Boligfordel der giver 1.000 kroner retur per lånt million hos Totalkredit hvert år – en rabat oveni fra PenSam Bank.

- Det er da gode penge, som det er dejligt at kunne tilbyde, siger Linda.

Lille, men sund økonomi

En del PenSam kunder er usikre på deres muligheder, fordi de ikke er højtlønnede. Men det er en misforståelse, at en beskeden løn skulle blokere for boliglån hos PenSam Bank, understreger Linda.  

- Du kan sagtens have en lille, men rigtig sund økonomi. Omvendt kan du have store indtægter, men en dårlig økonomi, fordi du har et kæmpe forbrug.

- Jeg tror vi i PenSam Bank giver lidt mere af os selv til kunderne end andre steder. Vi er faglige og professionelle, men har også altid øje for, at vi arbejder med mennesker, og at vi vil det samme som vores kunder: Nemlig opfylde deres boligdrøm.

Kontakt os

Ring til os eller bestil en opringning

Se kontaktmuligheder