PenSam Logo

Johan og Lisbeth fik lynhurtig hjælp af PenSam Bank: "Det var aldrig sket hos de store banker"

PenSam Bank klarede let og hurtigt flere hushandler for Lisbeth og Johan Sander-Lorentzen. "De store banker var for sløve," siger Johan. I dag er hele familien kunder hos PenSam og der er styr på økonomien.

Del:Print:
Lisbeth og Johan Sander-Lorentzen har kun gode ting at sige om PenSam Bank, der med højt serviceniveau klarede flere hushandler for familien og hjalp Lisbeth med at få styr på gammel gæld.

Da Lisbeth mødte Johan, og de to besluttede, at det skulle være dem for alvor, satte det gang i en række hushandler og bankskift.

I dag er hele familien, der har fået det fælles efternavn Sander-Lorentzen, landet trygt og godt. Ikke kun i et dejligt hus i Nykøbing Sjælland, men også som kunder hos PenSam Bank.

Før det faldt på plads, har de dog måttet erkende, at ikke alle banker er lige hurtige og servicemindede, når man står og skal købe en bolig.

- Der er et helt andet serviceniveau hos PenSam end hos de store banker, siger Johan Sander-Lorentzen, som arbejder med økonomi i Odsherred Kommune.

I kø uden svar

Johan flyttede fra Islands Brygge til Nykøbing Sjælland, da han mødte Lisbeth. Han købte et lille hus, som de flyttede sammen i. Men der opstod hurtigt pladsmangel, fordi Lisbeth har to teenagebørn, og parret også ønskede sig et barn sammen.

På sine udkørende vagter som sosu-assistent i Odsherred Kommune havde Lisbeth længe haft et godt øje til et 70’er parcelhus på en hjørnegrund. Da det kom til salg, kontaktede Johan sin daværende store bank. Eller det vil sige, han forsøgte at kontakte dem.

- Jeg kunne ringe og sidde i kø og vente uden at komme igennem. Jeg kunne skrive og skrive, og ingen svarede. Det gik alt alt for langsomt, siger han.

Kæmpe lettelse

Forinden var Lisbeth blevet kunde hos PenSam Bank, som havde hjulpet hende med at få styr på gammel forbrugsgæld. Noget hendes tidligere bank havde afvist at hjælpe med. Hos PenSam Bank blev hun mødt med stor forståelse, fortæller hun:

- Rådgiveren sagde: “Mange folk ender der Lisbeth. Husk at rose dig selv for at få betalt til tiden.” Hun var enormt sød og nede på jorden.

PenSam Bank barberede en rente på omkring 16 procent ned til under det halve for Lisbeth, som kalder det “en kæmpe lettelse.”

Sløve banker

Da Johans bank fortsat ikke svarede, kontaktede han derfor PenSam Bank.

- Vi stod jo og ville gerne købe et hus. Hos PenSam Bank blev der reageret lynhurtigt. Det var aldrig sket hos de store banker, siger Johan.

Johans mor ville også gerne flytte i nærheden af familien, og det lille hus, Johan nu skulle sælge, passede perfekt til hende.

- Men min mors bank var også virkelig sløv, og så havde hun i øvrigt haft 8 forskellige rådgivere på få år, siger Johan.

Derfor skiftede også Johans mor til PenSam Bank. Rådgiver Jan Møller overtog begge hushandler, og så kom der skred i tingene.

Johan, der har indsigt i økonomi og har prøvet mange banker, siger:

- Én ting er, at PenSam Bank er tilgængelige og svarer hurtigt. Noget andet er, at de også er billige. Og så er Jan super dygtig og god at sparre med, siger Johan Sander-Lorenzen.

Nede på jorden

Johan og Jan “nørder økonomi” og taler jævnligt sammen. Familien har omkonverteret deres lån flere gange, senest i sommer.

- Vi kunne barbere så meget af gælden, at vi endegyldigt kunne lukke Lisbeths forbrugslån og sige: ‘Nu har vi kun én økonomi,’ fortæller Johan.

I dag er hele familien - inklusive teenagebørn og Johans mor - kunder hos PenSam Bank. Også lille Anna på et halvt år, der siden er kommet til verden, skal have en børneopsparing hos PenSam Bank.

- PenSam Bank er nede på jorden, ærlige og responderer hurtigt. De er praktiske og dialogen er behagelig. Det virker også som om, der er stor arbejdsglæde i banken, siger Johan.

Lisbeth tilføjer:

- PenSam Bank er ikke sådan nogle høje kanoner. Jeg føler, de er på linje med os kunder.

 

Om PenSam Bank

  • PenSam Bank har fokus på den personlige rådgivning og tryghed til dig
  • PenSam Bank lægger vægt på, at du normalt altid får den samme rådgiver at tale med
  • PenSam Bank tager udgangspunkt i den enkelte kundes behov for rådighedsbeløb

Tak en snak med os eller bliv ringet op

Ring til os på 44 39 39 44

Bliv ringet op
Lars