SundhedsGuidens råd til at tackle stress

​Prioritér din tid og energi
Mærk efter hvilke personer og aktiviteter der giver dig god energi eller omvendt dræner dig.  Det er vigtigt, at du er tro mod dig selv og holder fast i at respektere dine egne grænser.

Husk at koble af
Gå offline på mobilen og de sociale medier. Find nogle afslappende aktiviteter der giver dig ro fx slentreture i naturen eller mindfulness, en god bog eller film der afleder tankerne.

Tal med nogen og få hjælp
Det hjælper at tale om problemerne. Det kan være en god kollega eller din leder, så du kan få hjælp til at komme videre. Hvis du er utryg ved at gå til din leder, kan du også tale med din tillidsrepræsentant eller arbejdsmiljørepræsentant.

Sov så meget du kan       
Stress kan indebære tankemylder med mange bekymringer, der forstyrrer din søvn. Forsøg at overholde nogle faste sengetider. Hvis det er svært at falde i søvn, kan du fx lytte til afslappende musik.

Find ud af hvad der stresser
Stress kan udløses af mange ting. Måske oplever du, at det er svært at nå alle dine arbejdsopgaver, telefonerne kimer og du bliver konstant afbrudt. Hvis der er sygdom eller andre problemer i familien. Læg mærke til, hvornår du mærker dine stress-signaler. Hvis det der stresser dig ikke går over eller løses, vedligeholdes dit stressniveau.

Vores råd kan lyde meget enkle, men hvis man er stresset, kan de være rigtig svære at følge. Hvis du har brug for hjælp, tilbyder vi et individuelt stressforløb.

Ring til Din SundhedsGuide på 44 39 33 41.

 

 

Vil du vide mere?

Ring til os, hvis du vil vide mere, på 44 39 33 41, hverdage kl. 8.30 – 16.00.

Eller bliv ringet op