Er du utilfreds?

I PenSam bestræber vi os på at give dig en god behandling og leve op til dine forventninger.
Hvis det ikke lykkes, vil vi meget gerne høre fra dig, så vi kan rette op på det og lære af det.

Det er ikke sikkert, vi er enige

​Vi gør os umage for at give dig en god og korrekt behandling. Det er ikke i alle tilfælde det samme som, at vi for eksempel kan give dig medhold i, at du har ret til en udbetaling.
 
PenSam har en dobbelt forpligtigelse:
  • Vi skal sørge for, at du får udbetalt de ydelser, du er berettiget til.
  • Vi skal samtidig – af hensyn til kunderne i fællesskab – sørge for, at ingen får udbetalt ydelser, de ikke har ret til.

Hvordan klager du?

Før du sender en skriftlig klage, vil vi opfordre dig til at ringe til os. På den måde kan vi finde ud af, om der er nogen misforståelser eller fejltagelser, vi kan få ud af verden ved at tale sammen. 

Vil du herefter klage skriftligt over en afgørelse fra PenSam, er det en god idé først at læse vores klagevejledning:

Hent klagevejledning

Skriv i din klage, hvad du ønsker, og hvorfor du mener, at PenSam’s afgørelse er forkert. Husk, at skrive eller vedlægge alle de oplysninger, du lægger vægt på.

PenSam's klageansvarlige

​Hvis du ikke er tilfreds med afgørelsen på en klage, har du den ekstra mulighed, at du kan ringe eller skrive til PenSam's klageansvarlige, Søren Theilgaard. Han kan også rådgive og vejlede dig.

Du kan ringe på nummer 44 39 39 30 eller sende ham en mail.

Mail til Klageansvarlige 

Ankenævn

Hvis din klage til PenSam ikke fører til, at du er tilfreds, kan du indbringe sagen for bestyrelsen, Ankenævnet for Forsikring eller Pengeinstitutankenævnet, domstolene eller en voldgiftsret.

Ankenævnet for Forsikring oplyser om klagemuligheder på deres hjemmeside: 

Ankenævnet for Forsikrings hjemmeside

Du kan læse mere om de øvrige klagemuligheder i klagevejledningen.

Hent klagevejledning