Vi sætter dig og dine kolleger på dagsordenen

14-06-2017

Når PenSam i år deltager på Folkemødet på Bornholm 15.-18. juni, er det for at sætte fokus på dine og kollegernes udfordringer og se på løsninger.

Over fire dage mødes tusindvis af borgere, politikere, fagforeninger og erhvervsfolk til Folkemøde på Bornholm. I PenSam er vi også med, fordi vi gerne vil sætte PenSam’s kunder og de udfordringer de har, på dagsordenen.

”Vores kunder er blandt dem, der knokler hårdest på arbejdsmarkedet med de vigtigste velfærdsopgaver, der sikrer vores ældre, syge og børn et bedre liv. Men de får ikke altid den anerkendelse, de fortjener,” siger Torsten Fels, adm. direktør i PenSam.

”Vi vil gerne sørge for, at de har en stemme i den offentlige debat. For har PenSam’s kunder tilstrækkeligt til pension og kan de holde helt frem til pensionsalderen? I mange tilfælde er svaret nej, og derfor er det vigtigt, at de bliver hørt,” siger Torsten Fels.

Møder virkeligheden
PenSam har sammen med FOA et fælles telt under Folkemødet, og her bliver der sat fokus på de udfordringer, som PenSam’s kunder støder på – både mens de er i arbejde og når de går på pension.

PenSam har eksempelvis indkaldt ni borgmestre til topmøde om forebyggelse af psykisk og fysisk nedslidning. Her skal de blandt andet møde to dagplejere fra Odense, der vil fortæller om deres og kollegernes oplevelser med at håndtere smerter og psykisk nedslidning, og pege på, hvad kommunerne kan gøre bedre.

Vi har også investeringer og pensionspolitik på programmet, hvor Torsten Fels blandt andet tager fat i det såkaldte samspilsproblem, som betyder, at mange bliver modregnet i offentlige ydelser, når de får udbetalt deres pension.

Se program her
Du kan se det fulde program her, og hvis du er på Folkemødet er du meget velkommen til at kigge forbi vores og FOA's fælles telt ved Brandstationen.

Redigeret af Pressemedarbejder Kristine Jensen, tlf. 26779980