PenSam sælger boligprojektet Scherfigs Have

15-11-2017

Sherfigs have.jpg
PenSam og Consort sælger boligprojektet Scherfigs Have til Heimstaden. Projektet sælges som færdigt boligbyggeri, der forventes at stå klar til indflytning i fjerde kvartal 2018.

Ejendommen udgør i alt ca. 12.800 m2 bolig bestående af 114 lejligheder og 117 P-pladser i parkeringskælder. Handelsprisen er ca. 680 mio. kr.

Projektet ligger på en af Københavns mest attraktive grunde lige ud til Svanemøllebugten på grænsen mellem Hellerup og Østerbro. PenSam og Consort overtog grunden i 2014, da WHO flyttede fra Scherfigsvej 8 efter at have boet der siden 1948.

Byggeriet er fortsat under opførelse, og den endelige overdragelse forventes at ske i begyndelsen af 2019.
Heimstaden har gennem en årrække erhvervet en række ejendomme i bl.a. Danmark, og fortsætter med denne handel udvidelsen af ejendomsporteføljen

”Scherfigs Have har en beliggenhed i København, der er vanskelig at slå. Direkte ud mod Svanemøllebugten og Øresund og i kvarteret omkring er der en blanding af gamle og nye bygninger. Kombineret med et byggeri af konsekvent høj kvalitet, så skaber dette en unik ejendom”, "siger Magnus Nordholm, VP, Heimstaden, som fortsætter

”Vi er glade for at fortsætte vores udvidelse i den danske hovedstad med endnu et flot projekt og for at tilbyde flere familier en bolig i København.”

Bidrager til gode pensioner
For PenSam har det været vigtigt, at salget ligger inden for den strategiske ramme om at nyudvikle og sælge ejendomme.
”Vi har en del boligprojekter rundt om i Danmark, hvoraf nogle har været med salg for øje. Det gælder blandt Scherfigsvej, fortæller Carsten Gröhn, der er chef for alternative investeringer i PenSam, som supplerer

”Vores ønske er at indgå i gensidigt berigende partnerskaber, som bidrager til gode pensioner til vores kunder. Det er grundlaget for denne handel og for samarbejdet med Consort om byggeriet. Vi har oplevet en positiv og effektiv proces fra alle sider.”

Sadolin & Albæk og Plesner har været rådgivere for PenSam og Consort A/S, mens Heimstaden har benyttet Gorrissen Federspiel.

Fakta om handlen
Handlen omfatter i alt ca. 12.800 m2 boligbebyggelse bestående af 114 lejligheder og 117 P-pladser i en underjordisk garage under bebyggelsen.

Sælger er PENCO P/S, et selskab ejet af PenSam Liv Forsikringsaktieselskab og Consort A/S.
Køber er Heimstaden gennem sit danske datterselskab Heimstaden Danmark A/S

Handelsprisen er ca. 680 mio. kr.

Byggeriet er fortsat under opførelse. Endelig overdragelse forventes at ske primo 2019.

Kontakt
Carsten Gröhn, Chef for alternative investeringer, PenSam, 26772527, cgr@pensam.dk

Kristine Jensen, pressemedarbejder, PenSam, 26779980, krje@pensam.dk
​​​​