Britta om PenSam Forsikring: “De er der bare 100 procent. Jeg er helt rørt”

Britta Willumsen og hendes mand havde været kunder hos PenSam Forsikring et par år, da de blev forfulgt af uheld. De måtte bede om hjælp igen og igen: “Vi har mødt en velvilje, der siger spar to.”

Del:Print:
Britta
Også et stenslag i Britta og Michaels tidligere bil blev “fikset bare sådan” af PenSam Forsikring. Parret giver PenSam 10 ud af fem stjerner, siger de. Britta har været flov over at skulle ringe med så mange uheld, men hun har kun mødt venlighed og super god service, siger hun.
Foto og tekst: Charlotte Holst

Fugtskader i lejligheden. Indbrud i bilen på vej hjem fra ferien. Et par smadrede briller efter et fald. En række uheld brød løs i Britta og Michael Willumsens liv, da de stadig var relativt nye kunder hos PenSam Forsikring.

"Det er helt utroligt, at man kan være så uheldige", siger Britta Willumsen. 

De skiftede i sin tid til PenSam, fordi de var trætte af dialogen, mærkelige regler og ikke mindst prisen hos deres tidligere selskab. De blev ret overraskede, da de undersøgte vilkårene hos PenSam.

"Hold da helt op. Det er godt nok billigt, sagde min mand, da han havde talt med dem", fortæller Britta. 

Hun arbejder som aftenvagt hos hjemmeplejen i Middelfart Kommune og kan - som medlem af FOA - få FOA Fordele hos PenSam. 

For bil-, indbo- og to ulykkesforsikringer betaler parret nu små 600 kroner om måneden, og “selvrisikoen er minimal,” som Britta siger. Det er omkring det halve af, hvad de betalte i deres gamle forsikringsselskab.

Men én ting er pris. Kan PenSam Forsikring også levere kvalitet og tryghed? Det har Britta og Michael testet grundigt. 

Guldfisk i køkkenet
For i oktober 2018 opdagede Britta, at der lugtede dårligt i deres lejlighed. Det viste sig at være en fugtskade, der var startet i badeværelset. Flere rum var ramt af fugt, viste det sig. 

"Da vi rykkede reolen ud i det ene værelse, var der helt sort op ad væggen. Der er noget rivende galt, tænkte vi og fik fat i en VVS’er, som brækkede trægulvet op i køkkenet, hvor der også lugtede. Der stod virkelig meget vand. Vi kunne holde guldfisk der", siger Britta. 

Fugt og skimmelsvamp havde indtaget flere vægge og rum, og gulvene skulle brækkes op i de fleste værelser. Britta og Michael havde en uge til at rykke ud og lånte et sommerhus. 

Rådne æg
De boede i sommerhuset i flere måneder. Da de kom hjem og fik deres ting - som havde været opmagasineret - igen, lugtede der råddent.

"Det viste sig, at der havde ligget en bakke æg i køleskabet i de måneder. Der stank, så du tror, det er løgn. Renoveringsfirmaet havde forsøgt at rengøre det og sagde til os, at vi skulle lade det stå et døgns tid, så ville det gå væk". 

Det gjorde det nu ikke, og Britta ringede til PenSam Forsikring, der dækkede et nyt køleskab. Også en skænk blev erstattet, ligesom der var tilskud til en ny seng. Alt gik hurtigt. 

"De var der 100 procent. Vi mødte en velvilje, der siger spar to", siger Britta. 

Det blev ikke sidste gang parret var i kontakt med deres forsikringsselskab.

Alt var stjålet
For i sommeren 2019 var Britta og Michael på vej hjem fra ferie i Sverige og kørte ind i et Outlet ved Kungsbacka. Da de kom ud til bilen igen, havde de haft ubudne gæster.

"De havde forsøgt at bryde dørlåsen op. Sideruden var smadret og alle vores kufferter var væk. Selv vasketøjet havde de stjålet", siger Britta.

Det svenske politi var meget hjælpsomme og hjalp med at få bilen gjort køreklar med lidt afdækning, men både hun og Michael var rystede. 

"Vi stod der og havde intet tøj eller vores ting. Vi ville bare gerne hjem", fortæller Britta. 

De kontaktede PenSam Forsikring. Igen.

"Jeg var lidt flov over allerede at ringe igen, men Marianne var så sød. Hun sagde: ‘Når I er hjemme, finder i stille og roligt ud af hvad I har mistet, og så ringer du igen.’"
 
Britta var nervøs for, at hun skulle fremvise kvitteringer på alle ejendele.

"Det har jeg hørt fra nogle, der også har fået stjålet ting", siger hun.

Men det var ikke nødvendigt.

"Vi sendte bare besked om, hvad vi cirka havde mistet for. Stort set alt blev dækket. Det var så fantastisk. Der var jo også både en computer og min mands briller i kufferterne. Det hele gik så let, og det er altså rart, når man står i sådan en situation", siger Britta. 

10.000 til briller
Nu skulle man synes, det var nok. Men forleden gled og faldt Britta så på sit badeværelsesgulv. Heldigvis skete der ikke noget med hende, men hun ødelagde sine briller. 

"Jeg havde glatte sko på. Det var så dumt og uheldigt, og der kom en stor ridse i brillerne". 

Britta var bestemt ikke vild med igen at skulle kontakte sit relativt nye forsikringsselskab.

"Jeg ringede til Marianne og sagde: ‘Jeg er så flov, du tror, det er løgn.’ ‘Er det ikke dig med indbruddet i Sverige?’ sagde hun så. Hun kunne huske mig, er det ikke fantastisk", siger Britta, der blev bedt om at finde en gammel regning på brillerne og prisen på et par nye.

"Det gjorde jeg søndag, og mandag ringede hun og sagde: ‘Jeg overfører lige 10.000 til nye briller.’ Jeg var i chok. Ja, jeg er faktisk helt rørt over det". 

Kun rosende ord 
Selvom Britta godt kan lide at tale med Marianne og andre rådgivere fra PenSam Forsikring, så håber hun, det ikke bliver nødvendigt i nærmeste fremtid. Hun er helt målløs over den behandling, hun og Michael har fået. 

"Jeg vil sige, at hvis man ikke vælger PenSam Forsikring, er man godt dum. Du sparer penge og får en fantastisk hjælp. Jeg har fortalt vores historie til alle, jeg kender, og har kun rosende ord".

Britta taler af erfaring, når hun siger: 

"Du ved bare, når du ringer derind, så bliver der taget hånd om tingene og om dig. Korrespondancen er altid hurtig og venlig, og selvom vi har været så uheldige, har de bare været på vores side hele vejen. De er der bare for kunderne".