Sådan gør du

På denne side kan du finde information om, hvordan du indbetaler til pension i PenSam - det er nemt, enkelt og ligetil.

Skulle du have spørgsmål, ring da til Indbetalingsservice mandag-fredag fra 8:30-16 på 44 39 33 11. Eller udfyld formularen under "Ring mig op", så vender vi tilbage, når det passer dig.

Din guide til nem pensionsindbetaling

Ny virksomhed

​Vi sikrer en fleksibel pensionsordning, som kan tilpasses medarbejderens ønsker og behov. Og du får en pensionsordning, der er nem at administrere, så du sparer tid.

  • Har du indgået overenskomst med FOA, skal du indbetale pensionsbidrag for din medarbejder til PenSam. Ring til os på 44 39 33 11.
  • Hvis du ikke har indgået overenskomst med FOA, kan vi lave en pensionsaftale for din medarbejder. Ring til os på 44 39 33 11. 

Vil du ringes op?

Indbetal nemt og enkelt

​Der er to måder at indbetale pension

  • Via dit lønsystem 
  • Via Webindberetning på pensam.dk
 

Gå til webindberetning 

Uanset om du indbetaler pension via eget lønsystem eller vores hjemmeside, skal du bruge Nets OverførselsService. Det sikrer, at vi får alle de nødvendige indbetalinger og oplysninger. 

Er du i tvivl om, hvordan du indberetter i dit lønsystem, skal du kontakte din lønudbyder.
 
 

Basisoplysninger

​Disse basisoplysninger skal du altid bruge:

  • Virksomhedens CVR-nr.
  • Medarbejderens CPR-nr.
  • Medarbejderens faggruppenummer (se faggruppenumre)
  • Pensionsbidraget i kroner og øre
  • Pensionsbidragsprocenten
  • Pensionsbidragets valørmåned
  • Pensionsgivende løn (kun PMF Pension med faggruppenr. 50651 og 50652)

Afhængig af dit lønsystem kan 'faggruppenummeret' også hedde 'pensionskassenummer', 'overenskomstkode', 'overenskomst-nummer', 'pensionsgruppe' eller andet.
 
Faggruppenummeret bestemmer, hvilken pensionsordning din medarbejder optages i.

Indbetalt forkert?

​Du skal sende en skriftlig anmodning til PenSam, hvis du har:

  • Indbetalt til et forkert pensionsselskab
  • Indbetalt for meget
  • Lavet fejl i basisoplysningerne

Download og udfyld "Returskema" og send det til os:

Download "Returskema"

Åben mail til indbetalingsservice  

 

Webindberetning

​Hvis du ikke bruger dit eget lønsystem, så kan du bruge webindberetning. 

Har du fået adgang til webindberetning, kan du logge dig direkte på:

Log på webindberetning

 Få adgang til webindberetning sådan:

Tilmelding til Nets
Først skal din virksomhed tilmeldes Nets - brug linket nedenfor.

Bemærk, at du skal oplyse PenSam's CVR-nr. 12 62 95 32 i punkt 3 (dataleverandør). 

Tilmelding overførselsservice​

Adgangskode
Når Nets har registreret din tilmelding, modtager PenSam automatisk besked og sender dig en kode til webindberetningen.

 

Log på PenSam's webindberetning
Når du har modtaget adgangskoden fra PenSam, er din virksomhed online og du kan begynde at indberette pensionsbidragene

Pension i hverdagen

​Har du fået en ny medarbejder, eller en ny elev? Holder en medarbejder op? Få svar på, hvad du gør i nogle af de mest almindelige situationer i hverdagen.

Læs om pension i hverdagen