My Wallet

Nu kan du bruge din mobiltelefon i stedet for at bruge dit fysiske kort til at betale med i butikker. 

  • Nemt, enkelt og sikkert
  • Du slipper for at finde kortet eller kontanter frem
  • Din mobil bliver din tegnebog

Hvad er My Wallet?

  • My Wallet er en app til betalingskort – en slags virtuel tegnebog, hvor dit Dankort og evt. andre internationale kort (MasterCard) ligger. Du kan bruge app’en, når du skal betale i supermarkedet og andre butikker, der har kontaktløse betalingsterminaler.
  • Når du betaler, gør du stort set som du plejer ved betalinger med andre fysiske kontaktløse kort. Du holder mobilen hen til betalingsterminalen og godkender betalingen helt uden fysisk kontakt med betalingsterminalen. Du skal ikke brug en personlig kode for beløb under 350 kr. Du kan også helt undlade at åbne app'en ved betalinger. Ved beløb over 350 kr. skal du indtaste en personlige kode på betalingsterminalen. I nogle butikker kan du med en iPhone vælge om du vil indtaste din kode eller bruge touch ID.
  • Du kan se, at betalingen er gennemført i app'en og på terminalen i butikken. Som ved betalinger med et fysisk kontaktløst kort, registreres betalingen også ved et ”blip” fra terminalen.

Hvordan får jeg My Wallet til mit Dankort og MasterCard?

​Du downloader app'en fra Google Play eller AppStore - afhængig af om du har en Android mobil eller iPhone. Har du en iPhone mobil, kan du tilknytte dit Dankort men endnu ikke dit MasterCard.

På sigt vil My Wallet-app’en også komme til at indehold Visa-delen af Dankortet. 

Hent app til My Wallet (Android) 

Hent app til My Wallet (iPhone) 

  

Sådan kommer du i gang med My Wallet

Når du tager My Wallet i brug første gang, bliver du bedt om:

  1. At identificere dig med NemID
  2. At læse og acceptere brugerreglerne
  3. At vælge bank – PenSam Bank
  4. At tilføj dine kort. Du kan kun lægge de kort i My Wallet, som bliver vist på listen 
  5. At vælge en kode til dine virtuelle betalingskort.
    Du kan altid ændre koden under indstillingerne i My Wallet. Koden må ikke være den samme som din eventuelle kode til din mobiltelefon eller udelukkende ens eller fortløbende tal eksempelvis 1111 eller 1234 

Har du en iPhone, skal du have en iPhone model 4S eller nyere.

Har du en Android mobil, skal du have en nyere Android mobil (med NFC antenne) med styresystemet 5.0 eller nyere.
 
Du kan kun lægge de kort i My Wallet, som bliver vist på listen. Hvis du har kort i en anden bank, kan du også vælge at tilføje kort fra den anden bank.
 

Sletning og spærring af kort

Du kan altid slette de kort, du har liggende i My Wallet. Hvis du sletter dem på din mobil, sletter du ikke adgangen til dine fysiske kort. Du vil stadig have mulighed for at se de kort, du har slettet i mobilen, og du kan altid downloade dem igen.

Hvis du vil spærre en af dine kort, skal du stadig spærre kortet fra din netbank ved at gå ind i menuen ”Konti og postering” og herefter i undermenuen ”Kort”.  Klik på ikonet Walletoversigt, hvorfra du kan slette og spærre mobile kort. Du kan naturligvis også ringe til PenSam Bank.

Support

​Kortspærring - indenfor bankens åbningtider:
Du kan ringe til PenSam Bank på telefon 44 39 39 44

Kortspærring - udenfor bankens åbningtider:
Nets - 44 89 29 29 (spærring af kort – Nets kan ikke spærre virtuelle kort på din iPhone. Her skal du ringe til banken)

BEC – 70 24 51 00 (spærring af kort i My Wallet App – eller andre spørgsmål specifikt til My Wallet)

Netbanken – hvad kan jeg se om mine kort i My Wallet?

​Under ”Konti og Posteringer” og ”Kort” kan du finde kort under  ”Walletoversigten”. Ved at klikke på Walletoversigten og det enkelte kort, kan du se detaljer om den digitale udgave af kortet. Du kan se, hvornår du har oprettet kortet til din My Wallet og hvilken telefontype, dit kort er lagt ind under.

Under ”Posteringer” i Netbanken kan du på de enkelte posteringer få oplyst, om du har betalt med et kort fra din My Wallet.  Under den enkelte postering skal du søge efter feltet ”Supplerende tekst”, hvor det vil fremgå, om du har betalt for varen ved at bruge My Wallet.

Gode råd ved brug af kort på mobilen

​Kort på mobilen er en let, enkel og sikker måde at betale med i butikker. Og så er det smart, at du ikke behøver, at tage din tegnebog med i byen. Du kan dog også selv være med til at skabe endnu større sikkerhed – hvis du følger disse råd:

  • Læs altid kortreglerne og My Wallet-reglerne til dine kort, inden du går i gang med at lave din første betaling. Skulle du senere være i tvivl, kan du altid finde kortreglerne på vores hjemmeside og Wallet-reglerne i din app
  • Husk at dine koder til kort i din My Wallet er personlige og ikke må videregives
  • Brug din sunde fornuft og påpasselighed, når du betaler med din betalings-app.
  • Opfat din mobiltelefon som pengebeløb. Opbevar den derfor sikkert ude og hjemme. Husk at hold den under opsyn, ligesom du passer på din tegnebog
  • Oplys aldrig koder til din mobil til andre
  • Hold styr på, hvad og til hvem du har betalt, ganske som du gør med dine fysiske kort. Tjek jævnligt i mobilbanken eller netbanken om posteringerne ser rigtige ud
  • Kontroller jævnligt, at du ikke har mistet din mobiltelefon eller SIM-kort
  • Giv straks besked til PenSam Bank, hvis din mobiltelefon forsvinder eller bliver stjålet, så dine kort kan blive spærret. Eller gå i netbanken under menuen ”kort”, for at spærre dine kort på mobilen. Også hvis du har mistanke om, at andre bruger din mobil uretmæssigt.

Flere spørgsmål?